Tuesday, January 22, 2013

♥♥♥တရားခံဘယ္သူလဲ♥♥♥

ထိုေန႕က ကၽြန္ုပ္အိပ္ယာပင္မထေသး။ အျမဲတမ္းေနာက္က်တတ္သည့္ ဖိုးေခြးနီက သည္တစ္ခါ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကၽြန္ုပ္၏ အိပ္မက္ေဒ၀ီကို အတင္းေမာင္ထုတ္ေနေတာ့သည္။ “ ဗ်ိဳ႕ ေမာင္ေႏြ ” “ ကိုေႏြ ႕႕႕႕႕ မထေသးဘူးလားဗ် ” အာဠာ၀က ဘီလူးအရက္မူးေသာအခါဟိန္းေဟာက္သံကဲ့သို႕ တံခါးေပါက္၀မွ ေအာ္ဟစ္ေခၚေနေသာ ဖိုးေခြးနီ၏ အသံေၾကာင့္ မထခ်င္ေသာ္လည္း ၾကိတ္မွိတ္၍ ထလိုက္ရေတာ့သည္။ “ ဘယ္ေကာင္လဲကြ ၊ ငါ့အိမ္ေရွ႕မွာ ေစာေစာစီးစီး ေဟာင္ေနတာ ” “ ေဟ့ေကာင္ ၊ အမူးမေျပေသးရင္လည္း ေနာက္မွ ဆက္မူးကြာ ၊ သတင္းထူးပါလာလို႕ကြ ” သတင္းထူးဆိုလွ်င္ အျမဲတမ္း စပ္စုလိုေသာ ကၽြန္ုပ္သည္ ျခင္ေထာင္ၾကိဳးကိုပင္ မျဖဳတ္ေသးပဲ တံခါးကို အေျပးအလႊား ဖြင့္လိုက္သည္။ သည္ငနဲ သည္သတင္းကို မည္ေလာက္ေျပာခ်င္ေနသည္မသိ။ မ်က္လံုးတြင္ မ်က္ေခ်းမ်ား ကပ္ေနသည္ကို ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ မ်က္ႏွာပင္သစ္လာဟန္မတူ။ “ ဘယ့္နဲ႕လဲကြ ၊ မ်က္ႏွာေတာင္သစ္မလာဘူးဆိုေတာ့ ဒီသတင္းက ေတာ္ေတာ္ကို ထူးဆန္းေနေလာက္တယ္” “ ထူးဆန္းဆို ေမာင္ေရ႕႕ ရပ္ကြက္ထဲမွာေတာင္ ေနမထြက္ခင္ ပ်ံ႕ေနျပီ ” “ လာကြာ ၊ အိမ္ထဲေရာက္မွ ေျပာၾကတာေပါ့ ” ကၽြန္ုပ္သည္ အလြန္တရာစိတ္၀င္စားေသာပံုစံေၾကာင့္ေလာ မသိ။ သည္ငနဲက အိမ္ထဲ၀င္ရန္ တြင္တြင္ခါေအာင္ ျငင္းေနေတာ့သည္။ “ မင္းလို အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အိမ္ကို ငါလို ေယာက်္ားရင့္မာၾကီးက ၀င္ဖို႕သင့္ေတာ္ပါ့မလားကြ ” “ ေဟ့ေကာင္ ဖိုးေခြးနီ ၊ ရည္းစားေလးတစ္ေယာက္ေလာက္ရထားတယ္ဆိုျပီး သိပ္ျပီးျမင့္မေနနဲ႕ ၊ ငါ့မွာ ရည္ရြယ္သူမရွိေသးေတာ့ လြပ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေသးတယ္ ” “ ငါလည္း အိမ္ေထာင္မက်ေသးပါဘူး ၊ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ႕႕႕႕႕” “ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြ ၊ ဘာေတြလုပ္မေနနဲ႕ဖိုးေခြးေရ႕႕႕ မင္းရဲ႕ထိပ္ထားက ေဒါင္ကနဲ ေဒါင္ကနဲျမည္ေအာင္ ေခါင္းေခါက္မွာေတာ့ ျမင္မိသားပဲ ” “ ဟား ဟား ဟား ” ေနေတာင္ ေကာင္းေကာင္ မထြက္ခ်င္ေသး ။ နံနက္ေစာေစာ တရားစာေတြရြတ္ဖတ္ေနပါလားဟု ပတ္၀န္းက်င္က ၀ိုင္းျပီး ေမတၳာပို႕မွာ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ေဟာ င္ဖြာေဟာင္ဖြာေတာ့ မေျပာရဲေပ။ “ ကဲမိန္ေႏြ ။ မ်က္ႏွာသစ္ျပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲသြားၾကစို႕ ” ဖိုးေခြးနီ၏ ေဆာ္ၾသသံေၾကာင့္ ကတိုက္ကရိုက္ မ်က္ႏွာသစ္ၾကေတာ့သည္။ ဤေနရာ၌ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲဟူသည္ အျခားမဟုတ္။ နံနက္တိုင္း လမ္းထိပ္က ဦးၾကာညိဳ၏ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ မိမိေတြ႕သမွ် ၊ ျမင္သမွ် သတင္းထူး ၊ အတင္းထူးတို႕ကို မစားရ၀ခမန္းလိလိ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာဆိုရာ ေနရာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx “ မင္းရဲ႕ သတင္းထူးက ဘာလဲကြ ” ဦးၾကာညိဳ ကိုယ္တိုင္လာခ်ေပးေသာ က်စိမ့္ကို တစ္ၾကိဳက္ေလာက္ေမာ့ေသာက္ရင္း ဖိုးေခြးနီအား ေမးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ “ မေန႕ညက ေကာင္မေလးသံုးေယာက္နဲ႕ ပက္သက္လို႕ေပါ့ ” ေကာင္မေလးသံဳးေယာက္ဆို၍ ကၽြန္ုပ္မေန႕ညက အေၾကာင္းအရာကိုပင္ ေတြးမိလိုက္သည္။ ဟုတ္သည္။ မေန႕ညက ကၽြန္ုပ္ ဇင္ေယာ္စာအုပ္အငွားဆိုင္မွ ျပန္အလာ ေခတ္၏ေရွ႕ မိုင္တစ္ရာနီးပါး ေျပးလႊားေနေသာ ေကာင္မေလးသံဳးေယာက္ကို ေတြ႕မိေပသည္။ သူမတို႕သည္ ျဖဴေဖြးေနေသာ မ်က္ႏွာကို မ်ိဳးစံုေသာ သနပ္ခါးတို႕ျဖင့္ လိမ္းျခယ္ထားေသာေၾကာင့္ အသက္ပါေသာလူႏွင့္ပင္ မတူခ်င္ေတာ့။ အေရာင္ေတာက္လြန္းေသာ ႏႈတ္ခမ္းေဆးမ်ားဆိုးထားေသာေၾကာင့္ ေၾကြရုပ္ႏွင့္ပင္ တူေနေတာ့သည္။ ၀တ္ထားသည့္ အ၀တ္အစားကိုလည္း ၾကည့္စမ္းေစခ်င္ပါေသးသည္။ လံုခ်ည္ဟူ၍လည္း မဟုတ္၊ ေဘာင္းဘီလည္းမဟုတ္၊ စကက္ဟုလည္း မေခၚသာ။ ကၽြန္ုပ္မည္ကဲ့သုိ႕ ေခၚရမည္ပင္မသိ။ အထက္အဆင္ႏွင့္ ေအာက္အဆင္ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္သည္။ ယင္းအ၀တ္အစားသည္ ဟိုက္လြန္းေသာ လည္လည္းရွိသည္။ အက်ၤ ီ၏ ပခံုးအကိုင္းကား လက္တစ္လံုးသာသာမွ်သာရွိသည္။ ေအာက္နားတြင္လည္း တကယ္ကိုဘုရားစူးပါေစရဲ႕ ခါးမွ တိုင္းထြာလိုက္လွ်င္ လက္တစ္ထြာခန္႕သာရွိသည္။ အကယ္၍ ဆိုင္တစ္ဆိုင္ဆိုင္ထဲတြင္၀င္၍ တစ္ခုခုစားေသာက္မည္ဆိုပါက မည္ကဲ့သို႕ထုိုင္မည္မသိ။ ယင္းအဆင္တြင္ ခြမပါသည္ကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ မွတ္ခ်က္။။။။။။ ဤကဲ့သို႕ေရးသားျခင္းေၾကာင့္ မိုက္ရိုင္း ၊ ယုတ္မာ ၊ညစ္ညမ္းသည္ဟု မထင္ေစလုိပါ။ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လံုး၀ဆန္႕က်င္ေနေသာ မိန္းကေလးမ်ားကို နားက်ဥ္းေစလို၍သာ ေရးသားရပါသည္။ မယံုမရွိႏွင့္ ငမႈန္ ကိုယ္ေတြ႕ပင္။ ထိုမိန္းကေလးတို႕သည္ ပစၥည္းတစ္ခု က်န္ေနေသာေၾကာင့္ သံုးလႊာတြင္ရွိေသာ သူမ၏ ေမာင္ေလးကို ေအာ္ဟစ္ကာ လွမ္းေတာင္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူမ၏ေမာင္ေလးကား အသက္ (၁၄ )ႏွစ္ ၀န္းက်င္ လူပ်ိဳေပါက္စအရြယ္ပင္ေရာက္ေနေပျပီ ။ တကယ္ဆိုလွ်င္ မိမိတို႕ ဆင္ယင္ထားသည့္ ေပါလေပါပံုစံတို႕ေၾကာင့္ မိမိ၏ အစ္ကို၊ေမာင္ တို႕ကိုပင္ ရွက္သင့္ပါသည္။ ယခု ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ( ၆၀ )ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ မိန္းကေလးတို႕အတြက္ ေလာကၾကီးကို ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ေလာကပါလတရား ႏွစ္ပါးမရွိေတာ့။ အစ္ကို၊ေမာင္တို႕ကိုလည္း ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ မိဘကိုလည္း ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ အရွက္တရားလည္း မရွိေတာ့သလို အေၾကာက္တရားလည္း မရွိေတာ့ျပန္။ မႈခင္းစာေစာင္တို႕တြင္ မုဒိမ္းမႈက ထိပ္ဆံုးမွ ဗိုလ္စြဲေနတုန္း။ ခ်န္ပီယံဘြဲ႕ကို လက္မလႊတ္ေသး။ ယခုလိုသာ ၀တ္ဆင္ေနအုန္းမည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မုဒိမ္းမႈက ခ်န္ပီယံျဖစ္ေနအုန္းမွာခန္႕မွန္းစရာပင္မလိုေခ်။ ဟိုတစ္ေန႕က ကၽြန္ုပ္သတင္းတစ္ပုဒ္ဖတ္လိုက္ရသည္။ ရုရွားေလာ ၊ အီတလီေလာ ။ မည္သည့္နိုင္ငံရယ္မသိ။ မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ မေပၚသင့္တာေတြ ေပၚေအာင္၀တ္လွ်င္ ေထာင္ခ်အေရးယူမည္႕ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပဌာန္းလိုက္သည္။ ကၽြန္ုပ္တို႕ျမန္မာနိုင္ငံတြင္လည္း ဤကဲ့သို႕ ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပဌာန္းလိုက္လွ်င္ မည္ေလာက္ေကာင္းမည္နည္း။ ယဥ္ေက်းမႈလည္း ထိမ္းသိမ္းျပီးရ၊ မႈခင္းလည္း ေလွ်ာ့ခ်ျပီးသားပင္။ ယခုမူကား႕႕႕႕႕ ယဥ္ေက်းမႈဟူေသာ စကားလံဳးသည္ ကၽြန္ုပ္တို႕ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕အတြက္ ျပတိုက္ထဲပင္ ေရာက္ေနျပီလားမသိ။ ဘာသာေရးပြဲေတာ္တို႕တြင္လည္း အတိုအထြာမ်ားျဖင့္သာ သြားလာေနၾကသည္။ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေလစြ။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုသည္မွာ “ သိမ္ေမြ႕ေျပျပစ္ေသာ တတ္သိလိမၼာမႈ၊တိုးတက္ထြန္းကားလာေသာ လူမႈအဆင့္အတန္း၊ အစဥ္အလာအားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းတည္ရွိလာေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္း” ဟူ၍ အဘိဓာန္တြင္ ဖြင့္ဆိုထားသည္။ ယင္း ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူမ်ိဳးတစ္စု၊ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည္။ မိမိတို႕ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ေရွးအစဥ္အဆက္ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈရွိသည္။ စကၤာပူစေသာ နိုင္ငံတို႕မွာကား ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈမရွိ၍ အျခားနိုင္ငံမွ ကူးလူးလာေသာ ယဥ္ေက်းမႈကိုသာ တန္ဖိုးထားေနၾကရသည္။ မိမိတို႕နိုင္ငံသည္ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈေနာက္က်ေနပါေသာ္လည္း ဆင္းရသည့္နိုင္ငံဟူ၍ မဆိုသာ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိတို႕သည္ ကိုယ္ပိုင္လူမ်ိဳးရွိသည္။ ကိုယ္ပိုင္ေျမ ၊ ကိုယ္ပိုင္သယံဇာတ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈမ်ားရွိသည္။ ကိုယ္ပိုင္စာေပႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ကိုးကြယ္မႈတရားစသည္တို႕လည္း ရွိသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုသည့္ စကားစုကို စာလံုးေပါင္းရန္ပင္ေမ့ေနျပီတကား။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိန္းကေလးတို႕သည္ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ( Dateout ) တယ္လို႕မ်ား ထင္ေနလားမသိ။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လံဳး၀ဖီလာဆန္႕က်င္ေသာ အျခားနိုင္ငံမွ ယဥ္ေက်းမႈတို႕ကို ေခါင္းေပၚတင္၍ ကိုးကြယ္ေနသည္မွာ ေအာ့အန္ခ်င္စရာပင္ေကာင္းလွပါေတာ့သည္။ မိမိတို႕ ယဥ္ေက်းမႈကို မေစာင့္ေရွာက္ ၊ တိုင္းတစ္ပါးယဥ္ေက်းမႈကို ခင္မင္တြယ္တာေနျခင္းသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္၊ ကိုယ့္နိုင္ငံကို ေျမာင္းထဲပစ္ခ်ကာ လက္စေဖ်ာက္သည္ႏွင့္ တူလွပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္႕႕႕႕ယဥ္ေက်းမႈေပ်ာက္ကြယ္လွ်င္ လူမ်ိဳးပါ ေပ်ာက္မည္ဟု ေရွးလူၾကီးသူမမ်ားက ေျပာဆို ဆံုးမထားေသာေၾကာင့္ပင္။ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖက “ ျမန္မာေတြ စည္းကမ္းေဖာက္လို႕ ထီးနန္းလည္း ေပ်ာက္ခဲ့ျပီ”ဟု ဆိုထားခဲ့သည္။ ယဥ္ေက်းမႈသည္ စည္းကမ္းျဖင့္ မထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈကိုေတာ့ မေဖာက္ျပားသင့္။ ယဥ္ေက်းမႈသည္ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳးတစ္စု၏ ဂုဏ္သိကၡာ၊ အဆင့္အတန္းျဖစ္သည္။ အေနာက္နိုင္ငံမွ ၀င္ေရာက္လာေသာ ဆန္႕က်င္ဘက္ယဥ္ေက်းမႈကို မခုမခံ၊ မကာကြယ္ပဲ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေမ့ေလ်ာ့ထားပါက ဂုဏ္သိကၡာမ်ားစြာ က်ဆင္း၍ ၊ အဆင့္အတန္းလည္း လံဳး၀ရွိေတာ့မည္မဟုတ္။ ကိုယ့္အဘိုး၊ကိုယ့္အဘြား။ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ၊ ကိုယ့္နိုင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈကို မ႑ပ္တိုင္တတ္၍ မျမင့္မားနိုင္ေသာ္လည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည္မွာ မိမိတို႕တာ၀န္သာလွ်င္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ယခုေခတ္လူသားတို႕သည္ ကိေလသာမကုန္ေသး၍ ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္မွ်သာျဖစ္ေသးသည္။ ပုထုဇဥ္ဆိုေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ အႏၶပုထုဇဥ္သာ။ အႏၶပုထုဇဥ္သည္ ရိုးရိုးပုထုဇဥ္ထက္ ေလာဘၾကီးသည္။ ေဒါသၾကီးသည္။ ေမာဟၾကီးသည္ ။ ကိေလသာရာဂ လြန္စြာမွၾကီးလွသည္။ စစ္ျပီးေခတ္မွစ၍ အေနာက္နိုင္ငံမွယဥ္ေက်းမႈတို႕ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕မကူးစက္ခင္ကတည္းက ျမန္မာနိုင္ငံသည္။ ကာမဘီလူးတို႕၏ ေသာင္းက်န္းမႈတို႕က လြန္ကဲေနသည္။ ယခုေခတ္ကဲ့သို႕ အထက္မလံု ၊ ေအာက္မလံုမ်ား ေပါမ်ားလာေသာအခါ ကာမဘီလူးတို႕သည္ သြားရည္တမွ်ားမွ်ားႏွင့္ မည္မွ် ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကမည္ မသိေခ်။ “ ဟိတ္ေကာင္ ” “ ဟိတ္ ႕႕မိန္ေႏြ ” “ အ ႕႕႕႕အမ္ ” ဖိုးေခြးနီက ကၽြနု္ပ္၏ လက္ကို တြန္းလႈပ္ကာ ေအာ္ေခၚလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္၏ အေတြးတို႕သည္ လမ္းမၾကီးေပၚမွ လိုင္းကားကဲ့သို႕ ေျပးထြက္သြားေလေတာ့သည္။ “ မင္းကလည္း လန္႕လိုက္တာ ၊ တိုးတုိးေခၚလည္းရပါတယ္ကြ” “ရပါတယ္လုပ္မေနနဲ႕ ၊ငါက ဘာမွမေျပာရေသးဘူး။ မင္းပံုစံက လူေသအတိုင္းပဲ ။ မလႈပ္မယွက္နဲ႕ ” “ ေအာ္႕႕႕႕ မင္းေျပာတဲ့ ေကာင္မေလးသံဳးေယာက္နဲ႕စပ္ျပီး ေတြးၾကည့္ေနတာပါကြာ ” “လုပ္မေနနဲ႕ ေမာင္ရင္ ၊ မေန႕ညက မင္းၾကည့္ေနတဲ့ပံုဆိုရင္ မဟုတ္တာေတြ ေတြးေနတာမို႕လား ။ ေတြးလည္း အလကားျဖစ္သြားျပီ ၊ အဲဒီထဲက ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အသတ္ခံရလို႕ကြ” “ ဟမ္” “ ဟမ္မေနန႕ဲ ၊ အသတ္ခံရတာေတာင္ ရိုးရိုးမဟုတ္ဘူး ၊ ကာမဂုဏ္ပါ လွဴလိုက္ရေသးတယ္” ဖိုးေခြးနီ၏စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္မ်ားစြာ အံ့ၾသသြားေလသည္။ ျပီးေနာက္ ယင္းကဲ့သို႕ မိန္းကေလးမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနခဲ့လွ်င္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ အနာဂါတ္ကို စိတ္ေလးမိျပန္သည္။ “ ငေႏြ ၊ ျငိမ္လွခ်ည္လားကြ ၊ အရင္လိုလဲ မစပ္စုေတာ့ပလား ၊ ေအး ႕႕႕႕ဒီထက္ပိုျပီး အံ့ၾသစရာရွိေသးတယ္” “ဟုတ္လား ” “ လူကိုသတ္ ၊အသားကိုစားတဲ့ ကာမဘီလူးက ေကာင္မေလးရဲ႕ေမာင္ႏွစ္၀မ္းကြဲေတာ္စပ္သတဲ့ကြ ” “အို႕႕႕႕႕႕႕႕” သည္တစ္ၾကိမ္ၾကားသံက မၾကား၀ံ့မနာသာ။ ကၽြန္ုပ္ေတြးၾကည့္မိသည္။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါသည္။ မိုင္ကုန္ေအာင္ ခ်ယ္သျခင္း ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းတို႕ေၾကာင့္ သူစိမ္းဘီလူးပါမက ၊ ေဆြမ်ိဳးဘီလူးကပါ ၀င္ေရာက္ သြားျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ယင္းကား ႕႕႕႕႕႕႕မည္သူ၏ အျပစ္ျဖစ္ပါသနည္း။ လြန္က်ဴးခံရသည့္ ကာယကံရွင္ေလ။ လြန္က်ဴးသူေလာ။ သုိ႕မဟုတ္ ။ မသြန္သင္ ၊မဆံုးမသည့္ မိဘတို႕၏ တာ၀န္ေလာ။ မည္သုိ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္ျပႆနာသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ပစ္ပယ္ျပိး အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈကို က်င့္သံဳးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ုပ္ ရဲရဲ၀င့္၀င့္ ယံုၾကည္မိပါသည္။ 

မိန္ေႏြ

0 comments:

Post a Comment